Mediaplanering och Reklamlandslaget går ihop

//Mediaplanering och Reklamlandslaget går ihop

Mediaplanering och Reklamlandslaget går ihop

Mediaplanering har funnits i över tio år och hjälpt företag och organisationer över hela Sverige med att hantera sina investeringar i olika medier.

– Vi hjälper till med lösningar inom webb och mobil, annonsering på sökmotorer och sökmotoroptimering. Utöver det hjälper vi till med planering, grafisk produktion och upphandling av media, säger Mikael Mansour, grundare av företaget.

Marcus Falck har varit verksam i mediebranschen i snart elva år, varav fem år med Reklamlandslaget.

– I Reklamlandslaget arbetar vi med många stora aktörer, till exempel United Screens. Vi hjälper kunder med programmatisk annonsering och har även avtal med Swedavia Airport för exponering på flygplatsen, säger han.

Nu slår de båda företagen sina påsar ihop, för att tillsammans kunna ge kunderna en fullservicebyrå inom media och kommunikation.

– Vi har diskuterat det här i ungefär ett halvår, men nu har allt fallit på plats. Det känns väldigt spännande, säger Mikael Mansour.

De båda byråerna har flyttat samman på Storgatan 28, i det stora gula huset, och har tillsammans tagit över en hel våning.

– Tillsammans blir vi tretton medarbetare i Umeå och på fredag den 2 juni öppnar vi även ett kontor i Sundsvall med en anställd, säger Marcus Falck.

Han menar att mediemarknaden är uppdelad på hundratals kanaler i dag och att det inte räcker att synas bara på en.

– Man måste ha ett holistiskt perspektiv för att kunna hjälpa sina kunder med kommunikationen. Mediaplanering förstärker vår portfölj i och med att de har en stor digital kunskap, så nu får vi en bredd som gör oss till en fullservicebyrå, säger Marcus Falck.

– Genom att ha så många kanaler som möjligt inhouse kan vi hjälpa våra kunder att få kontroll på sina investeringar i media samt ge fördelaktigare priser. De slipper mellanhänder vid upphandling, säger Mikael Mansour.

2017-10-24T08:57:53+00:00