Nyheter 2017-10-24T08:45:46+00:00
2211, 2017

Reklamlandslaget får försäljningsuppdrag för Mix Megapol Umeå

november 22, 2017|

Reklamlandslaget och Mediaplanering AB gick i somras ihop under det nybildade moderbolaget Medialandslaget AB. Tillsammans tar de nu ytterligare position på mediamarknaden i Umeå genom att bli leverantör för Sveriges största kommersiella radiokanal - Mix Megapol. Genom detta överlåts uppdraget från VK Media till Reklamlandslaget från och med första augusti 2018. Reklamlandslaget är sedan tidigare återförsäljare för Bauer Medias kanaler, som NRJ Umeå och Rockklassiker Skellefteå. I och med detta blir de marknadsledande i hela Norrland. ”Radion har haft en stark utveckling i hela landet senaste åren. Vi har haft slutsålda lager på NRJ Umeå så det är bra att vi [...]

3105, 2017

Mediaplanering och Reklamlandslaget går ihop

maj 31, 2017|

Mediaplanering har funnits i över tio år och hjälpt företag och organisationer över hela Sverige med att hantera sina investeringar i olika medier. – Vi hjälper till med lösningar inom webb och mobil, annonsering på sökmotorer och sökmotoroptimering. Utöver det hjälper vi till med planering, grafisk produktion och upphandling av media, säger Mikael Mansour, grundare av företaget. Marcus Falck har varit verksam i mediebranschen i snart elva år, varav fem år med Reklamlandslaget. – I Reklamlandslaget arbetar vi med många stora aktörer, till exempel United Screens. Vi hjälper kunder med programmatisk annonsering och har även avtal med Swedavia Airport för exponering på flygplatsen, [...]

906, 2016

Testa hemsidans mobilanpassning och snabbhet

juni 9, 2016|

Googles nya sida är ett väldigt bra sätt att få reda på hur bra mobilanpassad er hemsida och dess hastighet är. Då vissa av dessa ”bovar” rätt fort kan åtgärdas (så som att optimera bilder), är det här ett perfekt verktyg för små företag. Enligt Google så använder en person sin mobil i snitt 150 gånger per dag och de flesta internetsökningar sker via mobilen. De har också sett att det är fem gånger så stor risk att besökaren lämnar sidan om den är dåligt mobilanpassad. För att undvika att tappa dessa kunder, behövs en hemsida som snabbt laddar klart och [...]

1612, 2015

Digitalakademin kommer till Umeå

december 16, 2015|

Digitalakademin, ett rikstäckande utbildningsinitiativ grundat av Almi Företagspartner och Google, kommer till Umeå i början av 2016 och vi på Mediaplanering kommer att hålla i utbildningen. Utbildningen riktar sig till små och medelstora företag som vill utvecklas online och består av onlinekurser samt fyra utbildningstillfällen i Umeå. Under dessa fyra tillfällen kommer vi bland annat att gå igenom hur ni förbättrar er närvaro online, hur ni får fler kunder och driver trafik till er hemsida samt hur företaget kan utvecklas ytterligare. Vi börjar med en kickoff den 21 januari 2016 på Umeå Folkets Hus mellan 15:00 – 17:00. Där kommer [...]

2811, 2013

Mediaplanering är Google Partner!

november 28, 2013|

För en tid sedan gjorde Google om sitt certifieringsprogram för AdWords och kallar det nu för Google Partner (tidigare Google AdWords Certifierad Partner). Med detta följer högre krav på de byråer och företag som hanterar AdWords-kampanjer. För att bli kvalificerade som Google Partner måste följande krav uppfyllas: Certifieringar – anställda på företaget (minst en) ska ha klarat minst två certifieringsprov för att bevisa att de har fördjupade kunskaper om AdWords Bästa metoder – företaget ska maximera resultaten och ständigt arbeta på att förbättra kampanjerna. Google granskar samtliga konton för att säkerställa att alla kunder får utmärkt service och att företaget [...]