Grafisk formgivning och produktion

Grafisk formgivning och produktion 2017-11-23T09:33:04+00:00

Grafisk formgivning av digitalt och tryckt material

Oavsett om du vill ha en mindre annons i lokaltidningen eller vill uppdatera dina visitkort så kan vi hjälpa dig. Vi ser till att förverkliga just din idé!

Vårt team med grafiker har över 30-års erfarenhet och hjälper er med all formgivning av det digitala materialet, allt från bildannonser till digitala broschyrer.

Annonsproduktion och annonsplanering

Oavsett om du vill ha en mindre annons i lokaltidningen, återkommande helsidesannonser i olika facktidningar eller synas med bildannonser på webben så kan du vända dig till oss. Vi hittar den bästa räckvidden till det bästa priset.

Med hjälp av oss blir det enkelt, ekonomiskt och effektivt att synas med annonser!

Vi förhandlar alltid fram bästa möjliga pris baserat på vilken storlek du vill ha på annonsen och var du vill synas. Efter det så bokar vi in annonsplats och producerar annonsen utifrån dina önskemål. När du godkänt annonsen så ser vi till att den publiceras.

Om du önskar återkommande annonser så tar vi tillsammans med dig fram en annonsplan som beskriver vilka tidningar/webbplatser som du kommer synas i/på, när och till vilket pris. Det ger dig en komplett bild av vad annonseringen kommer att kosta och du slipper att ha kontakt med flera olika annonsförsäljare.

Trycksaker

Vi hanterar det mesta inom företagsprofilering, trycksaker och mässor.

Oavsett vilka behov ni har så kan ni vända er till oss. Vi tar fram designförslag och sköter sedan all kontakt med tryckeriet – allt för att göra det så enkelt för er som möjligt!

Från idé till färdigt resultat

Grafisk profil

Logotyp, typografi, färger, bildmanér och grafiska element utgör byggstenarna i den grafiska profilen. Varje del kommunicerar såväl klassiskt som dynamiskt, och tillsammans skapar de en enhetlig visuell identitet.

Vad innehåller en grafisk profil?

Företag använder många olika material och därför är det viktigt att överväga vad man ska utforma. Det finns några självklara saker som logotypen och typsnittet samt kontorsmaterial som visitkort, offerter, fakturor och brevpapper. För att skapa ett gemensamt bildspråk kan detta även kompletteras med mönster, foton eller illustrationer.

Målet med den grafiska profilen är att allt material ska kännas sammanhängande och genom detta skapa igenkänning för företaget och varumärket.